środa, 22 marca 2017

Brownie z buraczkami i orzechami włoskimi/Beetroot brownies with wallnuts



Czy będzie to dziwne, jeśli napiszę, że nigdy nie robiłam wcześniej brownie?:) Czasem lepiej nie zaczynać, bo ciasto jest niebezpiecznie kuszące, nie skończysz go jeść od tak sobie, dopóki nie poczujesz, że się zasyciłeś. Dodatek buraczków poniekąd usprawiedliwia objadanie się nim na przedwiośniu, można się pokusić o stwierdzenie, że ma charakter niemalże dietetyczny, he he. Jedyne co zmieniłam w przepisie to sposób przygotowania lukru – moje buraczki nie oddały soku, a zatem lukier przygotowałam z cukru pudru i soku malinowego. Przepis z BBC Good Food - zwrócił mi wiarę w ten magazyn, bo dotychczas wyróbowane 2 przepisy, mimo piekielnie kuszących zdjęć, były totalnymi niewypałami. Smacznego!

Składniki:

500 gram surowych buraków
100 ml oleju rzepakowego
250 gram gorzkiej czekolady (min. 70% kakao)
3 duże jajka
200 gram cukru trzcinowego
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (pominęłam)
140 gram mąki pszennej
75 g kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 gram orzechów włoskich

Polewa:

100 gram cukru pudru
2-3 łyżki soku z malin

Jak to zrobić?

  1. Ugotuj buraki do miękkości, ostudź, obierz, ¼ posiekaj drobno, resztę zmiksuj na puree blenderem. Puree zmieszaj z olejem.
  2. Nagrzej piekarnik do 180 stopni. Natłuść formę do ciasta (20x30 cm) i wyłóż papierem do pieczenia.
  3. Rozpuść czekoladę i poczekaj aby trochę ostygła.
  4. Mikserem ubij jajka, cukier i wanilię, aż powstanie lekka puszysta masa. Dodaj przecier z buraków i stopioną czekoladę. Dodaj mąkę, kakao i proszek do pieczenia. Dodaj orzechy włoskie i posiekane buraki.
  5. Wlej ciasto do formy i piecz ok 20-25 minut.
  6. W tym czasie z podanych składników utrzyj lukier.
  7. Wyjmij ciasto z formy i udekoruj lukrem.



Would it sound strange if I say I never ever made any brownie earlier? Well, it is not our culinary tradition in Poland, so maybe it will explain me someway. The one is simply great. One should not prepare it on spring at least we will say that the beetroots used for its preperation are dietetic.
I took the recipe directly from BBC Good Food so I will not repeat it here · Recipe can be taken directly from here. The only thing I changed was the frosting - my beetroots did not reveal any juice so I used simply raspberry syrup instead.

12 komentarzy:

  1. Ja już kilka razy popełniłam brownie z różnymi dodatkami i faktycznie to ciasto uzależnia. Chętnie wprosiłabym się do Ciebie na kawałek, bo z takimi dodatkami nie robiłam a chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, takie brownie jest nawet wskazane na wiosnę, bo to taka zdrowa słodycz, w dodatku poprawiająca humor :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, the beetroot/raspberry syrup sauce makes it even more delicious!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaskakujące połączenie! Zdecydowanie wolę buraczki od brownie ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. I love brownies though I haven't baked one lately - your brownies certainly look delicious ! I haven't tried using beets in baking , maybe someday :D I love the BBCGoodFood site and sometimes lurk over there for recipe inspiration .

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie ciekawe połaczenie! ;) aż jestem ciekawa jak to smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. It looks fantastic Ola! I have never made a brownie with beetroots!

    OdpowiedzUsuń
  8. Brownie z burakami nigdy nie jadłam, ale polecam z czerwonej fasoli.

    OdpowiedzUsuń