sobota, 22 lipca 2017

Małdrzyki krakowskie czyli placki z twarogu/Cracow pancakes made of quark

 
 W dzieciństwie nie lubiłam obiadów owocowych. Zupy owocowe, makaron z serem i owocami i tym podobne wynalazki wzbudzały moją grozę. Jeśli chodzi o makaron z serem i owocami nadal trzymałabym się z daleka, ale jak widać po dzisiejszej propozycji, gusta się zmieniają. Placki są pyszne, delikatne, zasługują na danie im szansy na Waszych talerzach. Do tego owoce - mogą być ostatnie w sezonie truskawki, ale mogą być też maliny, jagody. 

Składniki (dla 2 osób):

Szklanka truskawek pokrojonych w plasterki
3 łyżki cukru pudru
łyżka soku z cytryny
50 dag twarogu
1 jajko
1-2 żółtka
łyżka stopionego masła
1/2 łyżeczki startej skórki z cytryny
2-3 łyżki mąki
olej do smażenia
 
Jak to zrobić?
  1. Truskawki mieszamy z 2 łyżkami cukru pudru i sokiem z cytryny. Odstawiamy do puszczenia soku.
  2. Twaróg ucieramy z jajkiem i żółtkiem oraz ze stopionym masłem, resztą cukru pudru i skórką z cytryny. Dodajemy tyle mąki, aby można było formować placki.
  3. Smażymy na rozgrzanym oleju i podajemy z truskawkami i z sokiem, który się z nich wytworzył.
Przepis z MG, pominęłam jednak łyżeczkę cukru waniliowego oraz dodałam o jedno żółtko więcej.
 
 
When I was a kid I hated fruit dishes for dinner. In Poland it was popular during summer time to serve, especially for kids, such dishes as noodles with white cottage cheese and some smashed strawberries or fruit soups. Generally I still hate such dishes but there are some exceptions like these pancakes. They are very delicate, melt in the mounth. You can use practically any berries, I opted for last strawberries this summer.
 
Ingredients (for 2 people):
 
cup of strawberries cut into slices
3 tbsp icing sugar
1 tbsp lemon juice
500 grams quark
1 egg
1-2 yolks
1 tbsp melted butter
1/2 tsp grated lemon rind
2-3 tbsp flour
oil for frying
 
Method:
 
  1. Mix strawberries with 2 tbsp icing sugar and lemon juice. Leave until they produce juice.
  2. Mix quark with egg, yolk, 1 tbsp iscing sugar, lemon grind and melted butter. Add as much flour as it is needed to form pancakes.
  3. Fry on hot oil. Serve with strawberries and juice.
 

17 komentarzy:

  1. Akurat mam ser biały i nie bardzo wiedziałam co z niego zrobić 😊 Placuszki wyglądają pysznie wiec zabieram się za zrobienie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bym jeszcze lody do tego walnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem z tych co lubią owocowe obiady:-) placuszki pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczne placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio sporo naczytałam się o takich placuszkach z twarogu i chyba czas samemu takie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie placuszki mhmhmh

    OdpowiedzUsuń
  7. *.*
    Bardzo lubię takie przysmaki :3 ostatnio mam chrapkę na przeróżne sery, więc taka plackowa wersja raczej będzie mi smakować :)
    ostatnio więcej siedzę nad przygotowywaniem jedzenia, więc chętnie spróbuję tego przepisu :)
    Pozdrawiam ♥
    Wpadnij do mnie, jeśli masz ochotę :)
    http://stylowana100latka.blogspot.com/2017/07/ulubiency-0717.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Te pyszności zapisuję.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Perfect for a light summer dinner! Especially these days that is pretty hot here!

    OdpowiedzUsuń
  10. I know what you mean! My mom loved putting fruit in green salads and having fruit with meat entrees. I did not like those at all as a child and now I love them! I'd much rather have fruit on my pancakes than maple syrup. So nice to visit your blog again!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie spróbowałbym tego przysmaku, bo nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię takie placuszki, a już zwłaszcza w towarzystwie świeżych owoców :D

    OdpowiedzUsuń