niedziela, 26 kwietnia 2020

Najlepszy blok czekoladowy/Best chocolate bar

 
Najlepszy blok czekoladowy do błyskawicznego zrobienia w domu, bez użycia mleka w proszku. Inspirację zaczerpnęłam z kuchni Lidla, aczkolwiek uważam, że podane tam proporcje nie były do końca prawidłowe, stąd moja, nieco zmodyfikowana wersja. Wypróbujcie konieczne, zwłaszcza jeśli macie dzieci w domu lub sami chcielibyście doświadczyć takiej słodkiej przyjemności. Ja robiłam z mlecznej czekolady, ale sądzę, że następnym razem przynajmniej jedną czekoladę zastąpię gorzką.
 
Składniki:
 
3 tabliczki czekolady (300 gram)
100 gram masła
garść żurawin
garść posiekanych orzechów
30 gram ekspandowanych ziaren amarantusa lub ryżu
 
Jak to zrobić?

  1. Stopić czekoladę z masłem.
  2. Gdy lekko ostygnie, dodać pozostałe składniki.
  3. Przelać do wyłożonej folią spożywczą foremki, odstawić do wystudzenia, a następnie na kolka godzin do lodówki.
 
 
 
 
The best home-made chocolate bar. You need to try it, especially if you have kids at home or you just want to make such a guilty pleasure for yourself. I used milk chocolate but next time I will replace one bar with dark chocolate. 
 
 
Ingredients:
 
3 chocolate bars (300 grams)
unsalted butter (100 grams)
nuts
cranberries
expanded amaranth (30 grams)
 
Method:
 
  1. Melt the chocolate with butter.
  2. When the mixture cools down a little bit, add the other ingredients.
  3. Line the form with foil and transfer the mixture to the form.
  4. When it is enough cold, let it stay in the fridge for at least few hours. 
 

24 komentarze:

  1. Easy to make and so good with amaranth pops!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam blok czekoladowy ale boje sie go robić po pozniej cały zjadłam w baaardzo krótkim czasie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię. Twój wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli jest tak jak piszesz to ja go chcę! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniami! zawsze jak do Cb wchodzę to jestem głodna ;P.

    OdpowiedzUsuń
  6. czytam znów ten post i mam ślinotok:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada przepysznie! Nie robiłam nigdy takiego bloku czekoladowego :P

    OdpowiedzUsuń
  8. This makes for a very nice snack!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez herbatników, ale za to widzę inne składniki... Lubię podjadać blok, w pobliskim sklepie mają pyszny, tradycyjny. Z Twojego wywaliłabym żurawinę i byłoby OK :-D Suszone owoce zdecydowanie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uuu, uwielbiam wszystko co czekoladowe a więc chętnie bym zjadła.

    Obserwuję i życzę miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadłam i muszę przyznać, że jestem zaintrygowana tym przepisem :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja mama czasami robi i uwielbiam, przepyszne! :) Polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taka słodkość z dzieciństwa tyle że w lepszej wersji. Tamten na pewno nie miał grama czekolady a zamiast tych wszystkich dobroci były herbatniki:) wtedy smakował wybornie:)
    podoba mi się przepis, bo jest bardzo prosty.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń