piątek, 12 lutego 2016

Czerwone risotto z rukolą, kozim serem i pomidorami/Red risotto with rocket, goat cheese and tomatoes


Ten przepis na risotto się u mnie troszkę odleżał w wersjach roboczych zanim przypomniałam sobie, żeby wreszcie go opracować i opublikować. Przez długi czas szukałam patentu na kremowość risotto i chyba wreszcie znalazłam:) Nie ma to, jak nie pożałować na koniec masła. Może nie jest wtedy najbardziej dietetyczne, ale w końcu w Polsce nie jest to raczej potrawa jadana na co dzień.

Składniki:

1 litr wywaru z kurczaka lub warzywnego
100 gram masła + łyżka
1 duża posiekana cebula
350 gram ryżu do risotto
200 ml wytrawnego czerwonego wina
100 gram sera koziego pokrojonego w kostkę i kilka plastrów do podania
100 gram suszonych pomidorów, olej odcedzony, z grubsza posiekanych
Garść posiekanej rukoli
Świeżo starty parmezan (ok. łyżki)
1 liść laurowy
Sól & pieprz

Jak to zrobić?

  1. Pogrzej wywar. Roztop 75 gram masła na patelni, dodaj cebulę, osól, dodaj liść laurowy. Smaż ok. 5 minut do miękkości na małym ogniu. Dodaj ryż, dobrze wymieszaj.
  2. Dodaj wino, gotuj 2 minuty. Dodaj łyżkę wazową wywaru, mieszaj do wchłonięcia, powtarzaj procedurę do wykorzystania całego wywaru. Pod koniec dodaj kozi zer, pomidory i posiekaną rukolę. Gotuj jeszcze kilka minut. 
  3. Dodaj do risotta resztę masła i parmezan, podawaj z kozim serem.

For a long time this recipe was In my working versions of post, forgotten. It was a result of looking for a long time a patent for a creamy risotto which seems that I found for my purposes. Some more butter, that’s it. Maybe it is not dietetic but how often do you make risotto unless you are Italian, of course.

Ingredients:

1 liter chicken or vegetables broth
100 grams butter + 1 tablespoon
1 big onion, chopped
350 grams risotto type rice
200 ml of red dry wine
100 grams goat cheese cut into cubes and some slices for decoration
100 grams dried tomatoes, roughly chopped without oil
Some chopped rocket
1 bay leaf
Freshly ground Parmesan (app. 1 tablespoon)
Salt & pepper

Method:

  1. Bring to boiling the broth. Melt on a frying pan the butter, add onion, salt and bay leaf. Fry slowly app. 5 minutes. Add rice, mix well.
  2. Add wine, cook app. 2 minutes. Add soup-ladle broth, mix until the rice absorbed the broth, repeat the procedure. At the end add goat cheese, tomatoes and rocket. Cook everything for a while.
  3. Add the rest of butter and Parmesan. Serve with goat cheese slices.

11 komentarzy:

  1. Pysznie!
    Zjadłabym natychmiast.
    Risotto nie ma nic wspólnego z dietetyką. Albo jest dobre i kremowe, albo...dietetycznie jałowe...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam czerwone risotto we Włoszech i zaskoczyła mnie jego konsystencja. Było bardzo rzadkie, podane w głębokim talerzu, oczywiście pyszne! A patentem na kremowe wykończenie jest serek mascarpone dodany na koniec, pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością bardzo by mi smakowało Twoje danie! Jak to risotto ładnie wygląda na talerzu!

    OdpowiedzUsuń
  4. A tam dieta, risotto jest tak cudowne, że szkoda życia na diety ;) Czerwonego jeszcze nie jadłam, ale na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpierw przyciąga wzrok. Potem pewnie kusi zapachem. Zjadłabym taką wersję risotto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Your plating looks very good!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja podaję risotto tak jak pisała powyżej Agata - w głębokim talerzu, bo jest dużo rzadsze, ale czerwonego nigdy nie jadłam i nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ech, Dziewczyny, było dużo rzadsze, ale zanim się zorganizowałam ze zrobieniem zdjęć po objedzie, zdążyło się wchłonąć:)

      Usuń
  8. such a beautiful presentation for another fantastic recipe!

    OdpowiedzUsuń
  9. To tell you the truth , I haven't had risotto before :P This from somebody who loves to eat rice lol A one-pan dish that certainly taste delicious !

    OdpowiedzUsuń