środa, 1 lipca 2020

Lody kawowe/Coffee ice cream



Najpyszniejsze lody kawowe. Bazowałam na przepisie stąd, ale dla większej aksamitności dodałam jeszcze żółtko, a i dwa by nie zawadziły. Uprościłam też sam sposób przygotowania. Staram się nie powtarzać smaku lodów w sezonie, ale dla nich zrobiłam wyjątek.

Mój prywatny apel - nie skąpcie na maszynce do lodów, naprawdę nie ma sensu bawić się w jakieś mieszania co pół godziny. Na Allegro można kupić i maszynkę używaną markową  jak i maszynkę typu no name za grosze, a komfort przygotowywania lodów jest nieporównywalny. Trzeba tylko pamiętać, by maszynkę schłodzić w zamrażalniku odpowiednio wcześniej zgodnie z instrukcją producenta (bez tego lody naprawdę nie wyjdą) i mieszać lody w maszynce odpowiednio długo, by się napowietrzyły i nie zbiły się nam zbyt szybko na kamień w zamrażalniku.

Składniki:

300 ml mleka
300 ml słodkiej śmietany 30- 36%
5-6 żółtek
100 g cukru
8 g kawy rozpuszczalnej

Jak to zrobić?

  1. Do garnka wlać mleko i 300 ml słodkiej śmietany. Dodać kawę rozpuszczalną. Zagotować, mieszając, aby kawa się rozpuściła.
  2. W tym czasie utrzeć żółtka z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodać gorące mleko.
  3. Całą masę przelać z powrotem do garnka i podgrzewać na małej mocy palnika, mieszając łyżką, aż masa lekko zgęstnieje. Masę pozostawić do ostygnięcia.
  4. Następnie schłodzić w lodówce przez kilka godzin lub noc.
  5. Masę przelać do maszyny do lodów i postępować zgodnie z zaleceniem producenta.



The most delicious coffee ice cream I have ever made. Found in Internet but I added 2 more yolks to make it more creamy. I usually try not to repeat ice cream recipes in one season but for this I make an exception. 

My suggestion – let’s not stint on ice cream machines. I am sure in each country you may buy a used machine on auctions in Internet or a no-name but working machine in shops. It is worth it. Believe me, it’s much easer than mixing it every half an hour. Two things we should remember while making ice cream in the machine – freeze it according to the producer’s instruction before use and mix the ice cream long enough so they become nice and fluffy.
 
Ingredients:

300 ml milk
300 ml cream 30-36%
5-6 yolks
100 grams sugar
8 grams instant coffee

Method:

  1. Pour milk into the pot and add cream. Add the coffee and mix well. Bring it to boiling.
  2. Cream the yolks with sugar until light ang fluffy. Add the hot milk, keep mixing.
  3. Pour everything to the pot again, and heat on a low heat until thicken. Cool it down and put into a fridge for a few hours or overnight.
  4. Prepare the ice cream in a machine according to the producer’s instruction.

22 komentarze:

  1. Must be very good flavoured with coffee!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooohh...looks so good! I love ice cream and coffee flavor is one of them.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody własnej roboty zawsze są pyszne :D Chętnie wypróbuję przepis :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam domowe lody,jem tylko takie☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie robiłam sama lodów, ale te domowe na pewno są znacznie lepsze od kupnych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O mamusiu, jakie pyszne lody, domowe najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz na te gorące dni to deser idealny. Narobiłaś nam smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To dla mnie poproszę podwójna porcję 😋

    OdpowiedzUsuń
  9. Very nice post ! Thanks for stopping for my blog ! Have a great week! 🎀🎀🎀

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm z chęcią zjadłabym takie lody ! i mój chłopak również ..to istny kawosz ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kawowy - to nie jest mój ulubiony smak lodów, ale być może kiedyś się przekonam, bo kawę samą w sobie lubię. Być może nie trafiłam jeszcze na dobre lody o tym smaku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też kiedyś nie lubiłam ale domowe smakują zupełnie inaczej:)

      Usuń
  12. teraz na takie upały to lody jedyna nadzieja chłodu:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam ! Uwielbiam lody kawowe i w lecie jem je bardzo często :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Toż to wszystko mam w kuchni. Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Zamiast kawy jadłabym lody, zawsze i wszedzie! Kocham lody kawowe ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak, ostatnio chcąc wykorzystać słodką śmietankę, porwałam się pierwszy raz na kręcenie domowych lodów... Faktycznie sporo z tym zachodu i zamierzam rozejrzeć się za maszynką. Zwłaszcza, że u nas w rodzinie sami lodożercy (a skład lodów, nawet tych niby rzemieślniczych, czasem pozostawia sporo do życzenia)...

    OdpowiedzUsuń
  17. polecam, nawet teraz do szarlotki gałka domowych lodów waniliowych czy śmietankowych, nie zawadzi!

    OdpowiedzUsuń