wtorek, 21 kwietnia 2015

Francuska sałatka cykoriowa z gruszką/French chicory salad with a pear


Chciałoby się już zakosztować prawdziwych nowalijek… ale póki co na moim stole od cyklicznie pojawia się ta klasyczna (poza orzechami w miodzie - to ode mnie) francuska propozycja cykoriowa. Sałatka z cykorii i gruszek - salade d’endives et poires – brzmi pysznie, prawda?

Składniki:
1 gruszka (duża i twarda)
Sok z ok. ¼ cytryny
1 cykoria
Kawałek niebieskiego sera pleśniowego
Sos winegret
Garść orzechów włoskich
Łyżka-dwie miodu

Jak to zrobić?
  1. Przekroić cykorię na ćwiartki. Usunąć stwardniałą gorzką część. Można podzielić na poszczególne liście.
  2. Obrać (lub nie) gruszkę, podzielić na plasterki, polać sokiem z cytryny.
  3. Podgrzać miód na patelni, dodać z grubsza posiekane orzechy, chwilę podgrzewać.
  4. Ser pokroić w kostkę.
  5. Cykorię i gruszkę ułożyć na talerzu, polać sosem winegret, dodać kawałki sera oraz orzechy w miodzie.

Well, I would love to finally try some fresh and real (not hypermarkets) spring vegetables. The type you can buy directly from a farmer. For this I will still have to wait but in the meantime I would like to give you a recipe for this classical (well, except of the walnuts in honey - this is from me) French salad with chicory. Salade d’endives et poires – sounds delicious indeed!

Ingredients:

1 chicory
1 pear (big and hard)
Lemon juice (made of ¼ of lemon)
A piece of blue cheese
Vinaigrette sauce
A little poke of walnuts
1-2 tablespoons honey

Method:

  1. Cut the chicory into quarters. Remove the hard bitter part. You may separate the leafs.
  2. Peel (or not) the pear, cut it into slices. Sprinkle with lemon juice.
  3. Warm up the honey on a frying pan and add the walnuts. Heat for a while.
  4. Cut the cheese into cubes.
  5. Arrange nicely the ingredients on the plate, sprinkle with vinaigrette and decorate with the cheese and walnuts.
  

26 komentarzy:

  1. Zapachniało Francją! Z tym miodem to musi ciekawie smakować, bo pewnie przełamuje goryczkę cykorii...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki był cel:)smakuje to wszystko naprawdę obłędnie!

      Usuń
  2. Coraz bardziej lubię cykorię. W takim wydaniu musi być pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  3. W prostocie siła:) Takie połączenie jest dla mnie doskonałe. Muszę sobie zrobić taką sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkiem nie moje smaki, ale wygląda ładnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super połączenie, narobiłaś mi smaku :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie idealna! I ta gruszka, mniam, cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ola jak wytwornie. :) Kiedyś jadłam sałatkę z gruszką i skwarkami z boczku....pyszna była.

    OdpowiedzUsuń
  8. You got me! Love pear and blue cheese combo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda, jeszcze nie jadłam nigdy takiego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Najprostsze salatki sa najsmaczniejsze. Ta z pewniscia taka jest 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. To jest to co lubię najbardziej. Prosto i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda, że Francuzi uwielbiają cykorię. Dla mnie zaskoczeniem była cykoria na ciepło! Smażą ją, zapiekają, podają z sosami. Ja się jakoś nie mogę do niej przekonać, mam chyba uraz z dzieciństwa;)

    OdpowiedzUsuń
  13. W prostocie siła. Sałatka na pewno pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię cykorię. Ma lekko goryczkowy smak, więc nadaje taki chrrrakter sałatkom :) Super :)

    OdpowiedzUsuń
  15. It is salad season here with temperatures at 24. Love it!

    OdpowiedzUsuń
  16. prosta i świeża - w sam raz na te ciepłe dni :}

    OdpowiedzUsuń
  17. ja za cykorią średnio, ale za to biorę w ciemno wszystkie pozostałe składniki! niebieski ser, gruszka i orzechy włoskie - to idealna trójca :)

    OdpowiedzUsuń
  18. That salad looks pretty appetizing , Ola ! Love the flavor and texture contrast . The weather here is getting hotter , it'll be another scorcher :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne połączenie smaków. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wstyd się przyznać, ale nie jadłam cykorii. To wszystko przez straszenie, że jest gorzka. Teraz chyba spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Cykorie jadłam dawno temu, ale należałoby znów przypomnieć jej gorzkawy jak dla mnie smak :)

    OdpowiedzUsuń
  22. oh this salad just screams perfection all over! yummi!

    OdpowiedzUsuń